Сервис для
сео - оптимизаторов

Найди ошибки на сайте
Ошибки мешают продвижению сайта
Исправь ошибки на сайте
Сайт без ошибок продвигать легче
Получи новых клиентов
Новые клиенты принесут больше прибыль

Експорт автомобілів з Росії на Україну - огляд - журнал За кермом

  1. АВТОВАЗ, покладаючи надії на свої нові моделі Lada Vesta і XRAY, вирішив взяти реванш на українському...
  2. Бар'єр на кордоні
  3. На Ладі поставили «Ікс»
  4. політика рулить

АВТОВАЗ, покладаючи надії на свої нові моделі Lada Vesta і XRAY, вирішив взяти реванш на українському авторинку. Однак нещодавно Україна оголосила про введення загороджувальних мит для російських машин, що призведе до їх значного подорожчання. Втім, наші автовиробники не мають наміру залишати український ринок, незважаючи на туманні перспективи його відновлення.

втрачений ринок

АВТОВАЗ має намір повернутися на український ринок з новими моделями, заявив президент підприємства Бу Андерссон на церемонії старту продажів Lada Vesta . Строго кажучи, АВТОВАЗ і не залишав Україну, де як і раніше працює його офіційний дистриб'ютор. А мова йде про повернення позицій в цій країні, яка довгі роки була для Lada найбільшим експортним ринком. Ще на початку 2000-х російська марка займала тут понад 55% всіх продажів, сьогодні ж її частка становить всього 2%.

Матеріали по темі

Матеріали по темі

Матеріали по темі

Переломним став 2012 рік, коли АВТОВАЗ вперше більш ніж за 40 років беззастережного лідерства на українському ринку поступився «пальму першості» корейської Hyundai. До речі, зруйнувати монополію Lada їй вдалося багато в чому завдяки моделі Accent (експортна назва Solaris ), Яка тоді поставлялася з Росії. АВТОВАЗ ж в той рік зняв з конвеєра «класику», що становила основу його продажів на Україні, а решту моделі Lada програвали в ціні продукції Запорізького автозаводу і багатьом бюджетним іномарок. Введені з 2013 року спецмита на бензинові автомобілі зробили Lada ще менш конкурентоспроможною, втім, як і більшість масових іномарок. Ну а в 2014 році відбулися відомі події з Кримом, після яких покупка будь-якого російського товару досі сприймається деякими українськими споживачами як «фінансування країни-агресора».

Втрату позицій автоваза на українському ринку аналітик ЇХ «Фінам» Анатолій Вакуленко пов'язує, перш за все, з оновленням модельного ряду Lada. «Думаю, ключова причина - заміна дешевої "класики" сучаснішими і, відповідно, більш дорогими моделями, які змушені конкурувати в інших ринкових нішах, де їх переваги не настільки очевидні. Події останніх двох років ще посилили цей ефект, з одного боку, зробивши покупку російської машини в очах певної частини українців чимось на зразок державної зради, а з іншого - різко скоротивши купівельну спроможність населення України », - міркує експерт.

Бар'єр на кордоні

Тим часом з вересня цього року спецмита на бензинові іномарки були скасовані, проте замість них Україна з 2016 року встановлює для автомобілів з Росії додаткові митні збори в розмірі від 10,41 до 17,66% в залежності від виробника. Приводом для їх введення стало державне субсидування російських автозаводів, що поставляють свою продукцію в Україну. Як запевняють ініціатори антидемпінгового розслідування, це забезпечує їм конкурентну перевагу перед українськими автовиробниками. До речі, з грудня аналогічні заходи почали діяти і по відношенню до автомобілів з Узбекистану. За словами учасників галузі, таким чином українська влада розчищають ринок для місцевих ЗАЗу і «Богдана» , Які з минулого року фактично простоюють.

Матеріали по темі

Матеріали по темі

Матеріали по темі

Для продукції автоваза доппошліна складе 14,57%, що, безумовно, сильно вдарить по цінах автомобілів Lada. Незважаючи на це, відмовлятися від продажів російських машин дистриб'ютори України не мають наміру. Так, один з найбільших українських автохолдингам ГК «АІС», який є імпортером автомобілів Lada, УАЗ, Chevrolet Niva і ГАЗ, заявив, що продовжить поставки російських машин в наступному році. При цьому з січня 2016 року ціни на них будуть підвищені на розмір доппошліни, однак більш ніж дворазова девальвація рубля за останні 1,5 року істотно знизила вартість автомобілів російського виробництва в доларовому еквіваленті. Це, як стверджують в «АІС», зараз дозволяє їм займати унікальну цінову нішу в своїх сегментах.

А ось експерти українського сайту з продажу нових і б / у автомобілів RST.ua вважають перспективи російського автопрому на Україні досить туманними. На їхню думку, навіть якщо не брати до уваги нові доппошліни, АВТОВАЗ не може запропонувати будь-якого конкурентної переваги, щоб протиставити свою продукцію місцевим ЗАЗу і «Богдану», які більш виграшні в ціновому питанні, а також китайським автовиробникам . До того ж в останні роки АВТОВАЗ значно втратив свої позиції на українському ринку, оскільки на відміну від конкурентів не вважав за потрібне інвестувати в дилерську мережу на Україні, яка скоротилася в кілька разів.

На Ладі поставили «Ікс»

Значно зменшився і модельний ряд Lada, представлений на українському ринку. Сьогодні в цю країну офіційно не поставляються ні Kalina, ні Priora, і на вибір українським покупцям пропонуються лише Lada 4x4, Granta і Largus . Що стосується нових Lada Vesta і XRAY, то їх поява на місцевому ринку залишається під великим питанням з урахуванням введених компенсаційних мит.

До речі, на відміну від російського ринку, де бестселером є бюджетна Granta, на Україні найбільш продавана модель автоваза - позашляховик Lada 4x4 . Як пояснюють аналітики RST.ua, це єдина модель, яка не має прямої конкуренції в своєму сегменті на українському ринку. «Lada 4x4 орієнтована на" сільську "аудиторію, де найважливішим фактором є прохідність на шкоду комфорту. В інших сегментах споживачі віддають перевагу більш якісної продукції », - кажуть експерти.

Проте АВТОВАЗ залишається найбільшим російським експортером автомобілів, займаючи більше половини обсягу поставок з нашої країни. Правда, в кількісному вираженні ці показники невеликі - за десять місяців 2015 року на український ринок було відправлено трохи більше 780 автомобілів Lada (-23% до минулого року), свідчать дані «АСМ-Холдингу». У структурі експорту самого автоваза Україна сьогодні займає лише 8,3%, хоча до створення Митного союзу з Казахстаном і Білоруссю це був найбільший зовнішній ринок для Lada. І, на думку експертів, АВТОВАЗ не стане відмовлятися від нього, оскільки за багато років кризи на українському авторинку накопичився величезний відкладений попит, який буде реалізований у міру поліпшення політичної та економічної ситуації в цій країні.

політика рулить

Не має наміру втрачати український ринок і GM-АВТОВАЗ, чий позашляховик Chevrolet Niva продовжує користуватися тут великою популярністю. Як розповіли в прес-службі СП, незважаючи на більш ніж дворазове падіння авторинку України в цьому році, продажу Chevrolet Niva виросли більш ніж в три рази, а за підсумками листопада позашляховик від GM-АВТОВАЗ і зовсім зміг стати лідером в сегменті SUV, згідно з даними AUTO-Consulting. «Введені загороджувальні мита щодо імпортованої автомобільної продукції, в тому числі російської, на Україну змушують СП коригувати обсяги поставок, а також розглядати різні варіанти збереження своєї частки ринку. При цьому повного припинення продажів автомобілів Chevrolet Niva не планується », - заявили на GM-АВТОВАЗ.

Додамо, що на Україну також поставляються автомобілі УАЗ, а з іномарок російського виробництва туди експортується тільки Volkswagen Polo sedan . Чи залишиться ця модель на українському ринку після введення доппошлін, ще не вирішено, повідомили в «Порше Україна».

Матеріали по темі

Матеріали по темі

До речі, одним з бестселерів на Україні колись був Hyundai Solaris російського виробництва, який багато в чому забезпечив корейській марці лідерство на місцевому авторинку в 2012-2013 рр. Петербурзький завод Hyundai почав поставки автомобілів на Україну в 2011 році. Як розповіла начальник відділу зв'язків з громадськістю «Хенде Мотор Мануфактуринг Рус» Марія Мальцева, в 2011-2012 рр. ця країна була головним ринком експорту для підприємства, однак уже в 2013 році почалося зниження українських замовлень, і найбільшим експортним ринком став Казахстан. А в квітні 2014 року російський завод Hyundai припинив відвантаження автомобілів на Україну, оскільки місцеві дистриб'ютори перейшли на поставки Hyundai Accent і Kia Rio з Південної Кореї. У компанії «Хюндай Мотор Україна» це рішення називають «політично раціональним». На думку Анатолія Вакуленко, переломити цю тенденцію, особливо в світлі прийнятого українською владою рішення ввести мита на російські автомобілі, ймовірно, вдасться нескоро. «Для цього повинна стабілізуватися політична ситуація на Україні, до влади повинні прийти люди, що ставлять економіку вище пропаганди, повинні почати відновлюватися економічні зв'язки між країнами і рости доходи українців. Коли це може статися, зараз припустити неможливо », - резюмує експерт.

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою! І натисніть: Ctrl + Enter

Помилка в тексті?